Twee van onze favoriete bezigheden zijn voorlezen en knutselen. We komen om in de voorleesboeken, prentenboeken, doeboeken en voelboeken. Als ik een leuk boek tegen kom voor de kinderen dan moét ik dat gewoon hebben. Tsja, ik kan er echt niets aan doen. Een tijdje geleden zag ik dan ook iets nieuws voorbij komen. Een voorleesboek waar je ook nog eens mee aan de knutsel kon. Dat leek me precies iets voor ons. Ik ontving een boek waarin we niet alleen kunnen lezen. We moeten zelfs draken haken.

Draken haken in Hero en de draak

Enkele weken geleden ontving ik een creatief voorleesboek. Een voorleesboek met haakpatronen erin verwerkt. Zo kun je alle hoofdpersonen tot leven laten komen door ze stuk voor stuk te haken. Je bent hier wel even mee bezig maar dan heb je ook wat.

Draken haken

Hero en de Draak (door Ceyhun Mercan) vertelt het verhaal van Hero en zijn hond Joe. Tijdens een wandeling in het bos komen zij er achter dat Prinses Lyda gevangen gehouden wordt door Dynamite, een gevaarlijke draak. Op zijn zoektocht naar Lyda komt hij heel veel andere figuren tegen die het de weg wijzen. Zo ontmoet hij Glitch de heks, Dusty de kat en Loxy de vos. Lukt het Hero en Joe om prinses Lyda te vinden en de draak te verslaan?

Aan het begin van het boek vind je een uitleg over de gebruikte termen en worden enkele steken toegelicht. Altijd handig wanneer je even niet meer weet hoe het precies werkt. Ook geven ze tips welke garen en welke naald je het beste kan gebruiken. Vervolgens vind je een overzicht van alle hoofdpersonen en dan natuurlijk het verhaal, gevolgd door alle aparte haakpatronen.

Draken haken

Het verhaal telt wel 14 hoofdpersonen. Persoonlijk vond ik dat een beetje teveel van het goede. Het gevolg hiervan is echter wel dat je in het boekje ook wel 14 haakpatronen vind. Daarmee krijg je wel echt waar voor je geld. Elke hoofdpersoon kun je dus tot leven laten komen door hem te haken. Aangezien ik het zelf niet zag zitten om 14 figuren te haken mocht mijn kleine man er één uit zoeken. Vooraan in het boek zie je alle figuren naast elkaar afgebeeld dus zo kon hij goed een keuze maken. Uiteraard koos meneer Dynamite de draak. Nu moest dat ding echter ook gehaakt worden. Tsja en daar komt de aap uit de mouw. Ik kan wel haken maar ben er niet zo handig in. Ik heb er ook echt het geduld niet voor. Gelukkig heb ik dan nog een hele handige moeder. De kleine man stuurde dus een heel lief berichtje en vroeg of oma de draak voor hem wilde haken. En jawel.. oma is aan de slag gegaan. De haakpatronen blijken een stuk groter dan ik vooraf had ingeschat dus de draak is nog niet af. Uiteraard zal ik de draak delen op facebook en instagram als hij af is.

Draken haken

Wil jij ook zo’n leuk voorlees- en haakboek aanschaffen? Je koopt Hero en de draak onder andere bij bol.com voor €14,95,-

Zou jij zo’n boekje kopen? Ik ben benieuwd naar jullie haakkunsten 😉

sponsor

♥ ♥ ♥ Op Fulltime Mama wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk een kleine commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Met deze opbrengsten kunnen we deze website onderhouden. Ook krijgen wij soms betaald voor een artikel of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥