Reclame maken kan zoals we allemaal wel weten op vele verschillende manieren. Vooral in een wereld waarin reclame maken op onwijs veel creatieve manieren kan, is het vinden van de juiste manier voor jouw bedrijf cruciaal. Want boks maar eens op tegen al het reclamegeweld op TikTok, zonder duizenden euro’s uit te geven aan populaire influencers. Wij willen een meer traditionele manier van reclame maken onder de aandacht brengen, namelijk met stickers. Stickers kunnen op een creatieve en opvallende wijze je merk, product of boodschap onder de aandacht te brengen. Lees maar mee op welke manier stickers laten maken een goed idee kan zijn!

Reclame maken kan zoals we allemaal wel weten of vele verschillende manieren. Vooral in een wereld waarin reclame maken overal kan

1. Autostickers

Een van de meest populaire manieren om stickers voor reclame te gebruiken, is door autostickers in te zetten. En dat is natuurlijk niet voor niets: heel simpel, het werkt gewoon! Autostickers zijn bewegende billboards die jouw boodschap verspreiden. Het kan de aandacht trekken, je kunt een emotie bij iemand losmaken (denk aan een sterke boodschap met humor) en je kunt een blijvende indruk achterlaten. Belangrijk bij een autosticker is dat je goed nadenkt over (opvallend) kleurgebruik, een pakkende slogan (niet te lang) of een humorvol element. Een mooi voorbeeld hiervan is de autosticker van een bekend frisdrankmerk waarbij de achterruit is omgetoverd tot een ‘open’ frisdrankblikje, waardoor het lijkt alsof de auto gevuld is met het drankje.

2. Vloerstickers

Vloerstickers zijn een andere manier om op te vallen. Uiteraard werkt het beste als je ergens een ruimte hebt waar je mensen doorheen of naar toe wil leiden. Maar het kan ook om jouw merk zichtbaar te maken natuurlijk. Ze komen het beste tot uiting in bijvoorbeeld winkels, om klanten naar speciale aanbiedingen of nieuwe producten te leiden. In sportscholen kunnen ze inspirerende berichten bevatten. Wat we ook leuk vonden is bij een luchtvaartmaatschappij, die vloerstickers in luchthavens plaatst die eruitzien als boarding passes, compleet met bestemmingen en vluchtinformatie. Een slimme manier van marketing!

3. Muurstickers

Muurstickers kunnen een saaie muur veranderen in een reclamebord! Dat kan op kantoor zijn of in de winkel bijvoorbeeld. Een reclamecampagne voor een sportmerk maakte bijvoorbeeld gebruik van muurstickers die afbeeldingen van atleten in actie bevatte, wat een gevoel van beweging en dynamiek gaf. Omdat de stickers groot waren, trokken ze meteen de aandacht. Dat werkte heel bijzonder!

4. Spiegelstickers

Dan nog een laatste manier die we zeker even willen uitlichten: het gebruik van spiegelstickers. Deze stickers kunnen bijvoorbeeld in toiletten, kleedkamers of fitnesszalen worden geplaatst. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om zichzelf in de spiegel te bekijken (ja, ook jij), en dan is een reclame op de spiegel natuurlijk een gouden greep. Voorbeeldje: een tandpastamerk dat stickers plaatst in badkamerspiegels met de boodschap “Lach Breed”. Iedere keer als je in de spiegel kijkt, word je eraan herinnerd om te glimlachen, wat ideaal aansluit bij het gebruik van de tandpasta voor wittere tanden. Je moet er maar op komen!



♥ ♥ ♥ Op Fulltime Mama wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk een kleine commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Met deze opbrengsten kunnen we deze website onderhouden. Ook krijgen wij soms betaald voor een artikel of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. ♥ ♥ ♥

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.